Původní dabérka Bayonetty tvrdí, že byla nahrazena po odmítnutí nízké mzdy. Sama nyní hráče nabádá, aby si třetí díl nekupovali
i Zdroj: PlatinumGames
Bayonetta 3 Novinka Původní dabérka Bayonetty tvrdí, že byla nahrazena po odmítnutí nízké mzdy. Sama nyní hráče nabádá, aby si třetí díl nekupovali

Původní dabérka Bayonetty tvrdí, že byla nahrazena po odmítnutí nízké mzdy. Sama nyní hráče nabádá, aby si třetí díl nekupovali

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

16. 10. 2022 09:35 3

Hellena Taylor, která působila jako dabérka Bayonetty v prvních dvou hrách, vysvětluje, proč se do role už nevrátila. V rozporu s prohlášením PlatinumGames, kteří udávají, že šlo o kolizi rozvrhů, tvrdí, že jí byla za výkon práce nejprve nabídnuta jednorázová částka 4 000 dolarů, a když ji odmítla, byla nahrazena Jennifer Hale.

Reklama

  • Původní dabérka Bayonetty vystoupila proti studiu PlatinumGames
  • Ve svých videích uvádí, že její odchod od třetího dílu nebyl dán jejím rozvrhem, jak uvádí studio, ale nízkým ohodnocením za plnění role
  • Až dosud měla být vázána mlčenlivostí

Taylor začíná tím, že poukazuje na úspěch série, ve které působí od roku 2009, včetně vedlejších rolí ve Super Smash Bros. (3DS) a Super Smash Bros. (Wii U). Taylor tvrdí, že osobně kontaktovala hlavního tvůrce série Hideakiho Kamiju, který ji měl vzkázat, že si velmi váží jejího přínosu, a poté jí nabídnout výše psanou částku.

Ve videozprávách – o kterých herečka tvrdí, že to byl akt porušení dohod o mlčenlivosti – o této nabídce hovoří jako o „nemorální“ a nehodná jména série, které si série vybudovalo. Kromě toho, že údajně Taylor došla k profesní újmě na úrovni umělkyně, popisuje také to, že se po čas řešení situace nacházela i v existenciální krizi a uvažovala o sebevraždě. V reakci proto žádá, aby si hráči hru nekupovali.

„Žádám fanoušky, aby bojkotovali tuto hru a místo toho utratili peníze, které by jinak použili, na charitu," pokračuje Taylor s tím, jak situace vypadala z jejího pohledu. „Nežádala jsem o mnoho. Žádala jsem jen o slušné, důstojné životní minimum. To, co udělali, bylo sice legální, ale bylo to nemorální... Rozhodla jsem se tak vystoupit, abych vyjádřila podporu všem lidem na celém světě, kteří nedostávají adekvátně zaplaceno za svůj talent,“ dokončuje Taylor.

Kamija, který se k situaci vyjádřil také, odpověděl stroze, a to ještě způsobem, jímž si popudil komunitu. Uvedl pouze to, že je politováníhodné uvádět veřejně takto nepravdivé postoje, přičemž varoval všechny, aby si dávali pozor na jeho pravidla⁠ (tedy známé vystupování na sociálních sítích se sklonem blokovat lidi, kteří se s ním hádají). 

Netrvalo dlouho a k diskuzi přispělo i několik jmen herního průmyslu či přímo dabingu. Josh Sawyer, který je vedoucí vývoje Pentimentu ze studia Obsidian, uvedl, že 4 tisíc dolarů je „naprosto šílená“ nabídka. „Pracuji s profesionálními i neprofesionálními dabéry přes dvě desetiletí a nikdy jsem neslyšel o ničem tak nízkém od studia takové velikosti."

Jarrod Greene, který se mimo jiné zhostil menší role v Tiny Tina's Wonderlands, pro změnu tweetoval, že osobně za tuto roli vydělal polovinu uvedené částky již za 4–5 hodin, čímž poukázal na její nízkost. Lily Lammers která dabovala zase pro Smite a Fire Emblem Heroes, učinila něco podobného. Sdílela řadu tweetů, které postupně srovnávají 4 000 dolarů s průměrnými mzdami v tomto odvětví Lammers (s odkazem na tabulkové ohodnocení Global Voice Acting Academy) konkrétně uvádí, že průměrná denní mzda za dabing ve hrách (tj. napřič rolemi i hrami) je mezi 250 a 1 000 americkými dolary. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama