AI v Aliens: CM je tupá kvůli překlepu
Kolikrát se vám v životě stalo, že jste někomu po*rali k narozeninám nebo vlezli do špatné prdejny? Překlepy jsou každodenní součástí našeho života, většinou se však nestane, že by mohla mít jedna chybička katastrofální následky. Pokud tedy nejste programátor…
Jednou z věcí, která se Aliens: Colonial Marines v recenzích vytýkala nejvíce, byla hloupoučká umělá inteligence, kdy se počítačem řízení protivníci snažili hráče usmrtit spíše smíchem než klasickými konvenčními způsoby. Uživatel ModDB s přezdívkou jamesdickinson963 se po pěti letech prohrabával kódem hry a zjistil, že se v něm nachází překlep, konkrétně přebývá písmenko A ve slově tether.
PecanGame.PecanSeq
Act_AttachPawnToTeather
A světe div se – po kraťoučké úpravě kódu se umělá inteligence opravdu zlepšila. Nenechte se zmýlit, pořád se nejedná o nejpokročilejší AI pod sluncem, citelně se však zlepšila rychlost pohybů a rozhodování vetřelců, kteří již nepůsobí tak schizofrenním dojmem. O tom se ostatně můžete přesvědčit na přiložených videích, z nichž první je před odstraněním chyby.
Gearbox si za Colonial Marines vysloužil slušnou dávku kritiky a pravděpodobně ani oprava tohoto překlepu by na situaci nic nezměnila, přesto je zajímavé vidět, jak moc dovede jedno malé písmenko ovlivnit tak komplexní dílo, jakým je počítačová hra. Pokud jste zvědaví, jak se hra po úpravě hraje, můžete ji zakoupit na Xzone.