pikmin-3
Pikmin 3 Článek Pikmin 3

Pikmin 3

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

8. 6. 2012 22:00
Reklama

Když rozzářený Shigeru Miyamoto otevřel tiskovou konferenci společnosti Nintendo hravým vstupem s postavičkami barevných Pikminů a představil tak třetí díl jedné z nejoriginálnějších a nejchytlavějších strategických her vůbec, zdálo se, že má Nintendo nakročeno k tomu doopravdy ovládnout E3 2012. Nestalo se: následovaly méně přesvědčivé prezentace NintendoLand či podivností typu Sing... a v komentářích hodnotících výstavu se opakovalo stejné hodnocení. Pikmin 3 – bez diskuse super. Ale nejde o prominentní značku: první díl prodal 1,6 a druhý 1,3 milionu kusů, což se s desetimilionovými prodeji Super Mario Galaxy či šesti a půl miliony u Legend of Zelda: Twilight Princess nedá srovnat. Nevsadilo Nintendo na špatného koně?

Roztomilost nade vše

Na rovinu: popírat čísla by byla hloupost a chyba to možná je. Ale těžko si představit hru vhodnější pro nový Wii U GamePad a zároveň strategii, ze které by podobným způsobem čišela čirá radost z průzkumu a zkoušení, co dokážou roztomilí barevní nohsledové. V prvním dílu (2001) se hráči snažili zachránit ztroskotaného kapitána Ollivara. Červení, žlutí a modří Pikminové mu pomáhali během třiceti dnů nalézt důležité součástky, aby mohl opravit vrak své lodi. Druhý díl z roku 2004 představil další tři nové druhy barevných potvůrek a pestřejší hratelnost s cestami do podzemí a dungeonovitými pasážemi. Ve trojce čekají jak staří známí (oficiální trailer hned v prvních vteřinách ukázal červené Pikminy v boji, modré, jak likvidují rybu ve vodě, i létající žluté), tak i nováčci. Kamenní Pikminové mají robustní krystalická těla, která jim umožňují snadno bourat skleněné překážky. V herní ukázce si snadno poradí i s monstrózní, ale přesto křehkou stonožkou.

Většinu času ve hře opět tvoří průzkum úrovně a získávání zdrojů. Hráči tak postupně probouzejí větší a větší armádu Pikminů (naráz jich lze využít až sto), s níž si mohou troufnout na silnější nepřátele či překonat do té doby nezdolatelnou překážku. Příklad? Probuzení žlutí Pikminové vyskočí na výše postavenou skálu, kde aktivují přepínač, armáda modrých Pikminů může vylovit cennosti z blízkého potoka a červení mezitím zpacifikují masožravou květinu. Dvě krátké E3 ukázky nabídly právě misi s cílem nasbírat co nejvíce bodů za přinesené potraviny a další předměty, a pak také souboj s bossem. Vývojáři poněkud překvapivě nenechali novináře samotné otestovat ovládání s GamePadem, ale vnutili jim staré ovládací schéma s Wiimotem a Nunchukem – které fungovalo bezproblémově, ale zároveň zůstává otazník nad tím, jak ergonomické tedy bude hraní s novým ovladačem. Ten by měl přinést přehled nad globální mapou, dotykové zadávání příkazů a také možnost rozdělit své týmy až pod čtyři různé kapitány, kteří budou řídit jednotlivé partičky.

Strategická část působí velmi roztomile a rozverně. Pomalejší tempo umožňuje rozmýšlet, kam se vydat a co podniknout s menší partičkou nohsledů, a jak postupně velikost i síla party roste, hráč si troufne i na větší masožravky, poletuchy či piraně. Kamenní Pikmini pomohli rozbít skleněnou překážku i udolat pomalého muchomůrkovitého potvora. Za zdí z muchomůrek jsme našli mal jablíčko i lahodnou jahodu. A po velké nahánění se podařilo složit na lopatky i modrou vážkovitou příšerku. Následný boss-fight ukázal i akčnější část Pikmina, kdy bylo třeba trochu kličkovat kolem velké stonožky se skleněným krunýřem a ve správný okamžik, když se zastavila, aby zhltla jednoho z nebohých Pikminů, vyslat jejich kamenné kamarády, aby jí trochu pocuchali fasádu. A když se odhalilo zranitelné maso, bylo už jen otázkou času, kdy si armáda rudých bojovníků poradí i s nadměrným nepřítelem.

Hratelnost Pikmina 3 si bere to nejlepší z prvních dvou dílů a přináší je v prakticky nezměněné podobě a témž rozverném duchu. Bez nejmenších pochyb to bude zábavná, vynikající hra. Ale fakt, že titul, který se jevil jako ideální pro prezentaci výhod nového ovladače, testovali novináři na E3 výhradně se starou, klasickou kombinací, nutí zvednout ukazovák ve varovném gestu. Pikmin 3 tak ve výsledku může být skvělou strategickou hrou – a přitom selhat v úloze vlajkové lodi Nintenda Wii U. A to přes veškerý šarm Shigeru Miyamota a jeho výmluvné hrátky s plyšovými Pikminy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama