Metroid: Other M Článek Metroid: Other M

Metroid: Other M

Luke

Luke

3. 3. 2010 23:37 1
Reklama

Samus Aranová nemá lehký život – ale to asi nikdo. Zatímco někteří z nás se potýkají se čtyřkami z fyziky, jiní s daňovým přiznáním a další s rozvodem, bojuje Samus s hvězdnými piráty a vetřelci, kteří ohrožují život v galaxii. Do kolonky „povolání snů“ by asi nikdo soudný nenapsal „chci být jako Samus.“ Účastnit se velkolepých dobrodružství jako hráč je ale něco jiného. Stejně jako Mario nebo Link je Samus jednou z nejdůležitějších postav portfolia Nintenda. Od roku 1986 se o ní produkčně staral Gunpei Yokoi (vynálezce Game Boy) v sérii nazvané Metroid a šestnáct miliónů prodaných her svědčí o tom, že hráče nenechala chladnými. Postupem času se dostala na všechny firemní platformy a ani na Wii nezahálela. Metroid Prime 3: Corruption u recenzentů rychle vystoupala k nejvyšším příčkám hodnotícího žebříčku, protože kromě skvělé prezentace dobře využívala Wiimote a rychlá akční hratelnost viděná povětšinou z pohledu hlavní hrdinky byla dobře odladěná. Po třech letech od vydání se Samus vrací s mnoha zásadními změnami. A nejde o plastiku prsou.

Hodně animací

Samus je sice vystavěná jako Ripleyová Sigourney Weaverové, ale v unisexovém brnění a s minimem pocitů působí na hráče spíš jako chlap. A právě to se autoři z Team Ninja (série Ninja Gaiden a Dead or Alive) rozhodli změnit a vyprávět příběh, který by byl nacpaný akcí až po okraj a zároveň ukazoval hrdinku jako ženu, pro které pocity nejsou jen prázdné slovo. V úvodním dlouhém intru, které jsme měli možnost shlédnout minulý týden v Londýně, bolestně vzpomíná na události, kterými si prošla v závěru Super Metroid (1994). Během závěrečného souboje jí pomohl mladý metroid (podivné nepřátelské bytosti), který následně zemřel. Samus si s metroidem vytvořila silné duševní pouto, nazývala ho „děcko“ a události v ní zanechaly hlubokou ránu. Hraní Other M, která na Super Metroid přímo navazuje, doprovází komentář Samus, která doplňuje prázdná místa v mozaice metroidovského vesmíru. „Chceme ze hry udělat filmový zážitek,“ říkal jeden z vývojářů. „Proto budete často narážet na animované sekvence, které budou vyprávět nový příběh a dávat ho do spojitosti s jinými hrami ze série.“

Týmová akce

Během půl hodiny, kdy jsme mohli hru testovat, jsme se Samus zachytili nouzové volání a přistáli s raketou v hangáru opuštěné vesmírné lodi Bottle Ship. Na zdánlivé „lodi duchů“ už operuje skupina mariňáků pod vedením bývalého Samusina šéfa Adama Malkoviche. Samus musí Malkovichovi dokázat, že je dobrý bojovník, aby ji přijal do týmu a následně se rozjíždí příběhová variace na Vetřelce. Mariňáci postupují za svými úkoly lodí a Samus je jim se svým nadřazeným brněním a zbraněmi účinnou pomocí. Paralela s Vetřelci není v sérii první. Jednak samotná Ripleyová přispěla ke zrodu Samus, a pak metroidi a prostředí her pije z filmové série plnými doušky.

To nejlepší z obou světů

Team Ninja nezasáhl pouze do rytmu příběhu. Ve spolupráci s Yoshio Sakamotou (autor Super Metroid) pozměnili autoři způsob hraní. Podle našich zkušeností sleduje většinou kamera Samus v pseudo 2D pohledu (úhly kamery se samozřejmě mění) a atmosféra se tak blíží starým hrám. V tomto zobrazení držíte ovladač paralelně s obrazovkou. V některých okamžicích je výhodné otočit wiimote kolmo na obrazovku a tím se výhled změní do 1st person akce, stejně jako v Metroid Prime 3. Výhodou tohoto pohledu je snadné zaměřování raket na citlivá místa nepřítele anebo hledání důležitých přepínačů. Anebo se prostě jen můžete kdykoliv pokochat okolní scenérií. Prolnutí obou pohledů působí přirozeně a funkčně – když nemusíte, prostě se nepřepínáte a střílíte nepřátele v plošinářském stylu. Ovšem pozor. Ve chvíli, kdy použijete výhled Samus na rychle se pohybující nepřátele, dochází ke zmatku, protože se postava nestíhá dostatečně rychle otáčet a nepohybuje se dopředu nebo dozadu.

Frekvence změny pohledů byla v novinářské verzi dobře vyvážená a přepínali jsme se pouze v okamžicích, které skutečně vyžadovaly detailní pohled. Šlo například o hledání indicií k tomu, co se na Bottle Ship stalo anebo o přepnutí otevírání dveří anebo o poražení velké příšery. Zbytek hratelnosti se týkal akce a skákání po plošinkách, případně zapínání elektrických obvodů pro odblokování dveří. Klidné skákací úseky jsou střídány s akčními v dobrém rytmu a nezdá se, že by autoři chtěli v pozdějších fázích hry upustit od jednoduššího postupu hrou. Metroid: Other M je evidentně cílen na normální lidi, ne na hardcore maniaky. Hra vychází v červnu tohoto roku a rozhodně jde o jeden z nejzajímavějších letošních projektů pro Wii.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama