inzerce

Unreal Engine už funguje i na Switchi

25. květen 2017 15:08 / Honza Konfršt / Novinky / Diskuze (2)

Vývojáři z týmu Epic oficiálně představili nativní podporu Unreal enginu pro nové Nintendo Switch. K tomu se navíc v rámci čerstvě zveřejněné promo akce mohou tvůrci her těšit i ze zdrojových kódů enginu. Stačí jim k tomu jen prosté schválení ze strany Nintenda.

Příspěvek na oficiálním webu enginu uvádí, že experimentální podpora přišla do enginu již v minulé aktualizaci s označením 4.15, je to ale až aktuální verze 4.16, jež přináší nativní podporu i celkovou vyladěnost a my se tak můžeme teoreticky dočkat klidně i celé řady portů již existujících titulů.

A u příležitosti tohoto oznámení se Epic dohodl s Nintendem na tom, že Nintendem schválení tvůrci se mohou těšit i na zdrojové kódy enginu, a to takže zcela zdarma. Nabídka přitom pochopitelně platí i pro ty vývojáře, kteří již nějakou formu licence enginu mají a využívají ji.

Jedinou překážkou tak tedy může být to, že Nintendo chce vývojáře schvalovat (návod na požádání o takové svolení je pak k nalezení právě na webu enginu). I přesto je ale z této zprávy jasná jedna věc – Nintendo se podpory ostatních studií nebojí a zjevně si uvědomuje, že bez podpory ostatních vývojářů to sebenápaditější hardware příliš daleko dotáhnout nemůže.

 

Zdroj: Eurogamer.net, Epic

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.0 napsal 26. 5. 2017 v 12.53

UE4 běhá na libovolném počítači od roku 2000 výše. Ani nemusíte splnit minimální požadavky. Jediným požadavkem je jedna z verzí windows pro kterou je dělán (sorry XP).
Otázkou je jak se bude daná hra hýbat vhodí li se do ní humanoidní postavy,umělá inteligence, výbuchy a level velkej jako New York s deseti shaderama na každém povrchu.

Na Switch bych to viděl, že budou-li autoři dělat DOBRÉ konverze mělo by to být bez problémů. Prostě jediný, co to chce je trošku přemýšlet dopředu, konverze z PS4/PC/XONE v UE4 budou trošku trpět , protože vždy je snaha vydavatele, co nejvíc to vojebat.

Editováno: 26. 05. 2017 v 12.56

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 25. 5. 2017 v 16.50

UE3 a UE4 se vždy dodával i se zdrojáky. Výjimkou bylo UDK, které se dodávalo jen se zdrojáky skriptů. Myslím, že povolení Nintenda ani tak nesouvisí s Unreal Enginem (a jeho zdrojáky) jako spíš s přístupností SDK k Switchi a devkitu bez něhož pochopitelně nelze Unreal Engine na Switchi používat ( = udělat build pro Switch).

Nahlásit nevhodný obsah