"Styl Yooka-Laylee představuje riziko"

13. březen 2017 12:11 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (1)

Stylizovaná barevná plošinovka Yooka-Laylee od studia Playtonic Games vychází už za necelý měsíc. Jeden z jejích hlavních designéru Gavin Price se rozpovídal pro magazín Ars Technica o tom, jaké břímě obnáší obrovský úspěch titulu na Kickstarteru a také, jaké riziko představuje pro takový projekt jeho výrazná barevná stylizace.

Se svou spoustou dosažených stretch goalů a tlakem fanoušků to skoro může vypadat tak, že Playtonic nedělají hru, jakou chtěli udělat, ale hru, jakou si žádají backeři. Price si myslí, že fanoušci od nich očekávají to nejlepší z indie i to nejlepší v oblasti AAA her. “Očekávají hru vytvořenou v nezávislém duchu, ale s opravdu vysokými produkčními hodnotami,” řekl Price.

Náhlý a neočekávaný úspěch na Kickstarteru změnil i to, jak tým svůj projekt vnímá. Například prvky ze stretch goalů, které v době kampaně studio jen zvažovalo, najednou díky jejich splnění nesmějí ve finálním titulu v žádném případě chybět.

Price ale také zmínil, že odlišné vizuální pojetí může samo o sobě pro hru představovat určité riziko. Zejména ve věku super realistických her, které se co nejvíc snaží přiblížit realitě. Kdysi tak populární styl se dnes ve velkých hrách až na čestné výjimky prakticky neobjevuje.

Podle Price se realistická grafika nabízí sama, protože hardware už ji obstojně zvládne. “My jsme ale vždy upřednostňovali styl před technickou precizností. Myslím, že stylizované výtvarná stránka je zábavnější a kreativnější,” řekl Price.

Z hlediska byznysu je ale podle něj škoda, že je to vnímáno jako riskantní udělat veselou barevnou hru. Yooka-Laylee má být zábavná hra se zajímavými mechanismy, ale podle Price ji můžete dát komukoli bez ohledu na věk.

Nadějnou novinku má na svědomí studio Playtonic Games, které tvoří bývalí zaměstnanci Rare z dob, kdy pracovali na hrách pro Nintendo 64. Jako taková je hra vnímána jako duchovní nástupce série Banjo-Kazooie. Titul prošel úspěšně Kickstarterem a pohání jej engine Unity.

Hra bude obsahovat pět otevřených světů. Jeden z nich, Glitterglaze Glacier, si můžete prohlédnout na nedávném videu níže. K dispozici je i trailer lákající na verzi pro Nintendo Switch.

Yooka-Laylee vychází už 11. dubna na PC, Macu, Linuxu, PS4 a Xboxu One. Verze pro Switch bude následovat později podobně jako u Rime. Původně měla tato plošinovka vyjít také pro Wii U, ale tato verze byla zrušena.

Nevím, jak vy, ale já chci optimisticky věřit tomu, že Yooka-Laylee naváže na úspěch loňského remaku plošinovky Ratchet & Clank. A brzy se dočkáme dalších podobných her.

Zdroj: Art Technica, Gamasutra, Playtonic Games

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 13. 3. 2017 v 13.49

Jsem zvědavý, jak se autoři popasovali s nástrahami Unity.

Editováno: 13. 03. 2017 v 13.49

Nahlásit nevhodný obsah