Vývoj Zeldy pro Switch začal loni na jaře

19. leden 2017 12:28 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (8)

Nintendo Switch je v posledních dnech tím nejžhavějším tématem herního světa. Po páteční konferenci, na níž byly představeny některé technické prvky a především chystané hry, sice přišlo mírné zchlazení ve formě nepříliš působivého startovního line-upu a hlavně ceny zařízení a jejího příslušenství, jedno je ale aspoň konečně jasné – nová Zelda skutečně vyjde se startem nové konzole. K této příležitosti poskytl producent hry Ejdži Aonuma rozhovor britskému Eurogameru.

Interview přineslo spoustu zajímavých informací, a to i o pozadí vývoje a úskalích, která tým musel překonat. Aonuma říká, že velký důraz je ve hře kladen na nečekaná setkání a překvapivá zjištění. Základní zápletka o tom, že Link posledních 100 let strávil v hlubokém spánku, bude velice důležitá. Tento styl vyprávění byl zvolen proto, aby se každý hráč mohl s postavou ztotožnit po svém a v průběhu hry se dozvíme detaily o tom, co se před sto lety stalo. Aonuma si je vědom toho, že někteří hráči již z mapy, která bude přiložena ke speciální edici, začali dešifrovat příběh hry. Tvrdí ale, že se vše důležité dozvíme během hraní.

Koncept Breath of the Wild se zrodil již po dokončení předchozího Skyward Swordu, který vyšel na Nintendo Wii v listopadu 2011. Aonuma vzpomíná, že z mnoha stran slyšel na Skyward Sword chválu, ale řada hráčů si přála prozkoumat i místa, která spojují jednotlivé herní oblasti, zkrátka ony chybějící mezery. Právě tohle bylo důvodem, proč Breath of the Wild nabídne skutečný otevřený svět. A až hardware Nintenda Wii U mu tuto možnost poskytl. Více než rok pak tým vytvářel nástroje a systémy pro tvorbu světa.

Jednou z nejzajímavějších informací, která z rozhovoru vyplynula, je fakt, že na verzi pro Nintendo Switch se začalo pracovat teprve loni na jaře. Tehdy byla definitivně schválena a rozšíření vývoje na novou platformu znamenalo další extra porci práce a zvýšené nároky na autorský tým. Jedním z hlavních rozdílů je samozřejmě ovládání, Wii U nabízí kromě hlavní obrazovky ještě sekundární displej na ovladači, zatímco Switch má jen jednu obrazovku. Údajně se ale nakonec tyto záležitosti podařilo vyřešit rychleji a snáz, než vývojáři původně čekali.

Aonuma také otevřeně tvrdí, že ve verzích pro Wii U a Switch není, co se týče hratelnosti, prakticky žádný rozdíl, snad kromě kratších nahrávacích časů na novější platformě, které jsou ale dány použitým médiem. Zatímco Wii U využívá optické disky, do Switche se strkají cartridge. Popírá také nedávné spekulace o tom, že by měla být verze pro Wii U zrušena. O tom prý ve firmě nikdy nepadlo ani slovo, hra začala svůj život jako titul pro Wii U a hráči na této platformě dostanou kompletní zážitek. Zároveň nikdy nebylo pochyb o tom, že hra vyjde jako launchový titul pro Switch, navzdory informacím, které v uplynulých měsících kolovaly po internetu.

Závěrem nás Aonuma vybízí k tomu, abychom záběrům z traileru, například plačící princezně Zeldě, nepřikládali velký význam, protože se jedná o pouhé střípky, vytržené z kontextu. Zelda sama bude mít propracovanou osobnost, nepůjde o ubrečenou rozmazlenou holku, jak by si někdo mohl myslet. Z producentových slov je znát, že je na hru velice pyšný a těší se, až si ji hráči budou moci vyzkoušet. Jak se na novou Zeldu těšíte vy? Pořídíte si kvůli ní Switch, vystačíte si s Wii U verzí, nebo vás hra úplně míjí? Dejte nám vědět v komentářích.

Zdroj: Eurogamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20871212
8bit napsal 20. 1. 2017 v 11.49

Vrzalík:
http://www.emulator-zone.com/doc.php/wi…
Zeldu samotnou budeš muset ve wiiu verzi někde asi upirátit, (řekl bych, že v zátoce se během pár dní ta wiiu verze objeví) a jestli tě bude trápit svědomí, nic ti nebrání si pro klid duše tu hru koupit (i když tu konkrétní koupenou kopii k ničemu nevyužiješ)
Jinak já ten emulátor ještě netestoval, ale ze všech zdrojů co jsem prošmejdil, to vypadá, že by to nemělo být v horším stavu než emulátory na PS2, které jsou teď už opravdu použitelné. Sám na tom teď hraju Final Fantasy XII ve full HD uplně krásně plynule :)

Nahlásit nevhodný obsah

20909380
Vrzalík napsal 20. 1. 2017 v 10.49

8bit: Tak to jsem nevěděl. Ten emulátor je volně k stažení? A tu novou Zeldu si také pak mohu bez cartridge a konzole od Nintenda digitálně stáhnout do PC? Díky za radu!

Nahlásit nevhodný obsah

20871212
8bit napsal 20. 1. 2017 v 08.13

Vrzalík: co emulátor? Cemu se to myslím jmenuje a prý na tom momentálně běhá pěkně i poslední xenoblade

Nahlásit nevhodný obsah

20909255
konzolista napsal 19. 1. 2017 v 23.55

I jako majitel Wii U beru urcite na Switch, ta konzole bude luxusni

Nahlásit nevhodný obsah

20909380
Vrzalík napsal 19. 1. 2017 v 19.39

Na Zeldu se těším. Myslím, že to bude, dle toho co jsem měl možnost vidět, dobrá hra. A opravdu jediná hra, proč jsem zvažoval koupi Switche, ale bohužel cenovka Switche mi můj úmysl zhatila a nikde jinde než na Nintendo konzolích si ji zkrátka nezahraji. :-( Ale dávat 10k za jednu hru nebudu, byl bych blázen.

Nahlásit nevhodný obsah

20876129
ShadeHunter napsal 19. 1. 2017 v 19.02

Mam WiiU ale toto si zahram rozhodne na Switchi.. Uz len preto lebo ked ho v breznu kupim tak tam skoro nic ine ani nebude :)

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 19. 1. 2017 v 18.40

Mám k dispozici WiiU. Mohl bych to hrát na něm. Ale nějak v kostech cítím, že si ten zážitek, který přichází jednou za 6 let, nebudu kazit a zahraji si to až na Switchi. Ale jestli to bude v březnu, na jaře, v létě nebo jestli vůbec letos, nevím. Cena je vysoká, na 3DS je fůra věcí ještě nezahraná a na PS4 se valí jedna hra za druhou...

Nahlásit nevhodný obsah

20826131
Slapstick napsal 19. 1. 2017 v 12.50

Chtěl jsem jít do Switche a WiiU uložit na odpočinek, ale cenová politika a "nabídka" her mě přesvědčila že tuhle Zeldu vezmu ještě na WiiU.

Nahlásit nevhodný obsah