Místo Dead Space mohl být System Shock 3
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Místo Dead Space mohl být System Shock 3

Místo Dead Space mohl být System Shock 3

Jiří Bigas

Jiří Bigas

19. 1. 2017 13:59 9
Reklama

Nebýt Resident Evilu 4, mohli jsme namísto survival hororové akce Dead Space hrát System Shock 3. Designéři Ben Wanat a Wright Bagwell v rozhovoru pro PC Gamer prohlásili, že kultovní čtyřka Residenta od Capcomu pro ně byla obrovskou inspirací. A to do té míry, že kvůli ní opustili původní plán udělat pokračování série System Shock.

Původně si autoři podle Wanata pohrávali s myšlenkou udělat System Shock 3. Jedním z důvodů, proč se vývojáři z EA Redwood Shores (dnes Visceral Games) nakonec rozhodli pro jinou cestu, byla skutečnost, že by byla obrovská výzva udělat moderní pokračování tak populární značky, pokud by měla dostát očekáváním fanoušků. Podle Wanata by to byl monumentální úkol pokusit se uspokojit hráče pokračováním, na němž by nedělal původní tým.

“Když vyšel Resident Evil 4, byli jsme jím ohromení,” vzpomínal Wanat. Všichni v týmu tu hru hráli a obdivovali se příběhu, filmečkům, herním mechanismům i skloubení akce i hororu. Byla to podle Wanata úžasná kombinace a nepřátelé byli také skvělí. Nebál se tak říci, že Dead Space se vyklubal z pokusu udělat Resident Evil 4 ve vesmíru.

Resident Evil 4 je jedna Wanatových nejoblíbenějších her všech dob. Když se přitom Dead Space začal v hlavách vývojářů klubat, manažeři EA ještě nebyli moc naklonění vývoji nových IP. Po hrách s Jamesem Bondem, ze světa Pána prstenů a Kmotra ale chtěl tým zkusit něco jiného. A naštěstí nakonec dostali zelenou. Dead Space vyšel v roce 2008, stejně jako jiná nová IP od EA - Army of Two. A v roce 2009 pak došlo na Mirror's Edge. Tehdy očividně byl vydavatel ochotnější riskovat.

Přesvědčit EA přesto nebylo snadné. Autoři byli podle svých slov posedlí vylepšováním mechanismů a chtěli vytvořit skutečně prvotřídní survival horor. Dílo se povedlo a nakonec se z Dead Space stala jedna z nejoblíbenějších novodobých sérií od EA, i když s každým dalším dílem se posouvala od hororu čím dál víc k akci ve strašidelných kulisách. Přesto si dokázala zachovat solidní úroveň. Jakkoli třetí díl nás spíše zklamal.

Kromě dvou regulérních pokračování se dočkala i tří spin-offů (Dead Space: Extraction, Dead Space Ignition a Dead Space pro mobily, respektive tablety), dvou animáků nebo několika komiksů. O filmovou adaptaci měl dokonce zájem režisér John Carpenter, jehož Věc inspirovala původní hru. Stejně jako Vetřelec a Horizont událostí. Mé nejoblíbenější sci-fi horory.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama