Nintendo vzdalo plány na Wind Waker 2
Nová Zelda se na trh teprve chystá, ale v centru dění nyní není Breath of the Wild, nýbrž pokračování Wind Wakera z roku 2002. Hra se totiž měla dočkat regulérní dvojky na GameCube, která byla nakonec zrušena. Místo ní později vyšly na handheld DS tituly Phantom Hourglass (2007) a Spirit Tracks (2009). A Wind Waker samotný se v roce 2013 dočkal ještě remasteru pro Wii U.
Regulérní dvojku Nintendo zrušilo a vrhlo se raději na Twilight Princess, která vyšla v roce 2006 na GameCube a začínají Wii. Výtvarník Satoru Takizawa to prozradil v rozhovoru pro magazín Nintendo Everything s tím, že úvodní přípravy zadupala rostoucí poptávka po hře, která by více připomínala Ocarinu. A pak tu byl ještě jeden pozoruhodný důvod a sice “nekompatibilita” takzvaného Toon Linka s jízdou na koni.
Zamýšlené pokračování se mělo odehrávat spíše na souši na rozdíl o původní hry, které dominovalo moře. Link se tak měl prohánět po krajině usazen v koňském sedle. Jenže jeho proporce tomu moc nepomáhaly. Pro jízdu na koni nebyl hlavní hrdina navržený, byl příliš maličký a vývojářům se příliš nezdál ani nápad na dospělou verzi Toon Linka.
S ohledem na to, jaké popularitě se tehdy těšily vysokorozpočtové akční fantasy filmy, rozhodli se nakonec autoři pro odlišné pojetí, které představovala Twilight Princess. Rozhovor pochází z knihy Zelda: Art & Artifacts, která vyjde na Západě až v únoru, ale v Japonsku už se prodává. Z japonštiny ho přeložil právě web Nintendo Everything.
Producent Eidži Aonuma dokonce naznačil plány na Wind Wakera 2 na GDC 2004, ale problém s jízdou na koni vystavil hře definitivní stopku. Nintendo také přihlédlo k tomu, že fanoušci série projevovali větší zájem o realističtější a dospělejší pojetí, než jaké představoval pohádkový a silně stylizovaný Wind Waker. Twilight Princess měla proto mít blíže k hollywoodským blockbusterům, aby se lépe trefila do chuti publika.