EA ruší Blueprint projekt, maká na Boom Blox 2

19. listopad 2008 11:38 / sleepless. / Novinky / Diskuze (0)

Když se něco nedaří, padá sekyra či gilotina vždycky rychle. Hospodaření EA prochází v poslední době krátkodobou krizí, která už se promítla v několik vln vyhazovů, zrušení (respektive spojení s divizí EA Games) casual herní divize, odchod Kathy Vrabeck, velezkušené šéfky, která k EA přešla teprve minulý rok a nyní došlo i na divizi nesoucí název Blueprint. Vlastně to nebyl klasický label jako EA Sports či EA Games, ale spíše nikdy oficiálně neoznámená iniciativa. Základní idea Blueprint projektu spočívala v tvorbě vývojářského modelu, který by umožnil spolupráci celé řady lidí, aniž by byli fyzicky pohromadě, čili v jedné místnosti. Aby to nebyli zaměstnanci EA, ale spolutvůrci, kterým by zkušení lidé z EA pomáhali s financováním a managementem zbrusu nových IP i rozšiřováním stávajících IP na nově vznikající platformy včetně Facebooku, iPhone a dalších.

Blueprint rozjel minulý rok známý vývojář Neal Young, který však letos v létě prchl do vlastní firmičky Ngmoco za tvorbou her pro iPhone. Vedením Blueprintu byl pověřen Louis Castle z EALA, ale to už se začal domeček z karet hroutit. Vzhledem k tomu, že Blueprint nebyl regulérně představená videoherní divize EA, tak nyní nemůže být ani oficiálně zrušena. Podle Variety však navzdory rozpuštění celé aktivity (zřejmě kvůli nejasnému směřování a vysokým nákladům) nedošlo k zastavení vývoje projektů, které v jejím rámci vznikaly. Řeč je zejména o hrách vyvíjených ve spolupráci se Stevenem Spielbergem, které spadly právě do kompetence Blueprintu. Práce na Boom Blox 2, pokračování solidní hry z konzole Wii, nadále pokračují. Který tým je však provádí, kam tedy byly Spielbergovy hry v rámci EA převeleny, to ví zatím opravdu jen EA.

Zdroj: Variety Cut Scene

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!