devet-z-deseti-world-of-goo-je-piratskych
Novinka Devět z deseti World of Goo je pirátských

Devět z deseti World of Goo je pirátských

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

18. 11. 2008 13:56 16
Reklama

Zábavné logické hře World of Goo, která má své kořeny na nezávislé scéně, se moc nepovedl přerod na komerční scénu. Proč? Protože devadesát procent her na celém světě je zpirátěných. Jak to může vývojář 2D Boy vědět? Jednoduše. Spočítal si kolik her (mluvíme o PC verzi) se prodalo, vytáhl si z tabulek na internetu všechny unikátní IP adresy, tyhle dvě čísla porovnal a bylo to - došel k devadesáti procentům pirátských verzí. Samozřejmě toto číslo může být o trochu nižší, protože do tohoto "průzkumu" nejsou zahrnuty instalace jedné kopie na více počítačích. Stejně tak ale mohou být vyšší - to když několik hráčů je schováno za jednou IP adresou, třeba kvůli firemnímu firewallu. 

Autor sám přirovnává svou situaci k dalšímu nezávislému titulu - Ricochet Infinity, který dosáhl dokonce na metu devadesáti dvou procent při použití podobné metodologie. Navíc autoři Ricochet zkoumáním nasbíraných dat zjistili, že blokování 1000 pokusů o zpirátění hry přineslo pouze jednu prodanou kopii navíc.  2D Boy tohle zjištění svých kolegů komentuje: „To jen podporuje naši domněnku, že lidé, kteří naši hru pirátí nepatří mezi lidi, kteří by si hru koupili nemít možnost získat ji bez placení.“ Tento pohled s týmem 2D Boy sdílí několik vývojářských domů včetně Stardocku a dalších. Jen velcí vydavatelé tohle odmítají...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama