co-tahne-uspech-prozapadniho-capcomu
Novinka Co táhne úspěch prozápadního Capcomu

Co táhne úspěch prozápadního Capcomu

sleepless.

sleepless.

2. 7. 2007 13:39
Reklama

V debatě s akcionáři nad hospodářskými výsledky společnosti Capcom za fiskální rok 2006 prozradil správní ředitel Kazuhiko Abe celou řadu zajímavých informací. Začneme u her, které se největší měrou podílely na tržbách. Mezi ně patří Xbox 360 hry Lost Planet: Extreme Condition a Dead Rising, kterých se po celém světě prodalo 1.37 milionu kusů u prvně jmenovaného a 1.22 milionu kusů u druhého jmenovaného titulu. Dalším úspěšným titulem bylo akční RPG Monster Hunter Freedom pro PSP, kterého se prodalo 1.22 milionu kusů. No a zmínku zaslouží i budgetová reedice hororové akce Resident Evil 4, které se prodalo 660 000 kusů.

Dále Kazuhiko Abe akcionářům prozradil, že v aktuálním fiskálním roce bude Capcom nejvíce spoléhat na tituly Devil May Cry 4 (PS3, PC, Xbox 360), Resident Evil: Umbrella Chronicles a Resident Evil 4 pro Wii. DMC4 by měl dle předpokladů prodat celosvětově na všech platformách dohromady 1.8 milionu kusů, u Wii verze RESI 4 se počítá s prodejem 420 000 kusů a u střílečky RESI: Umbrella Chronicles má Capcom naplánováno prodat 620 000 kusů.

Jinak prý Capcom chystá v současnosti 6 neoznámených her pro Wii a celkem 14 neoznámených titulů pro handheld DS, což potvrzuje nedávno zveřejněné informace o zvýšené podpoře Nintendo platforem od japonských vydavatelských společností.

Velmi dobré prodeje titulů Dead Rising, Lost Planet, Monster Hunter a Monster Hunter Freedom 2 přitom Kazuhiko Abe přičetl na konto restrukturalizace struktury spol. Capcom, v jejímž rámci došlo nejenom ke zrušení několika vývojářských týmů (Clover Studio, Flagship a Studio 8), ale k posílení vlivu evropských a severoamerických poboček Capcomu na samotný obsah her. Právě díky tomu se zatímco Capcomu vyplácí strategie, která počítá se zaměřením produkce na západní trhy.

S tím souvisí proklamovaný záměr využívat v následujících měsících a letech daleko více služeb externích vývojářských studií z Evropy a sev. Ameriky, jež budou vytvářet hry pro západní trhy. Právě na nich se totiž Capcom hodlá do budoucna prosazovat. Kazuhiko Abe v této souvislosti nevyloučil možné akvizice společností, jež by pak měly vytvářet obsah vhodný pro všechna světová teritoria.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama