Únorové prodeje her a HW v US podle NPD

16. březen 2007 18:06 / sleepless. / Novinky / Diskuze (3)

Kdo nemá, ten holt nemá. My v Evropě bohužel nemáme žádnou společnost typu NDP Group z USA, která by sbírala údaje alespoň z těch hlavních evropských trhů, abychom se pak mohli každý měsíc podivovat nad výsledky prodejnosti videoherního softwaru a hardwaru. Nezbývá nám tedy, než se podívat, jak se hry a hardware prodával v USA. Všechna čísla jsou samozřejmě jenom přibližná, protože ani NPD nemá páky na to, aby dokázala sehnat údaje od středních a menších prodejců z celých USA. Ještě než se na ně vrhneme, tak je třeba upozornit, že se jedná o údaje za únor 2007.

V porovnání s únorem 2007 se v letošním druhém měsíci roku zvedly celkové prodeje her o 28%, z 345 na 441 milionů dolarů. Co se videoherního hardwaru týče, tak se prodeje díky poptávce po handheldu DS a konzoli Wii zvedly meziročně o 91% na 402 milionů dolarů.

Nejprodávanější hrou měsíce února v USA je Xbox 360 akce Crackdown, které k první příčce dopomohl fakt, že některé kopie obsahovaly pozvánku do Halo 3 betatestu. Každopádně, Crackdownu se prodalo za únor 427 000 kopií. Na druhém místě se usadil titul Wii Play s 371 000 prodaných kusů, který se však prodává v bundlu s wiimotem. Třetí místo patří překvapivě DSkovému závodnímu titulu Diddy Kong Racing, kterého se prodalo 262 000 kusů. Místo čtvrté a páté spolu sdílí tituly The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii) a Guitar Hero II (PS2), kterých se prodalo 130 000 kusů.

Na místě šestém trůní Xbox 360 akce Gears of War se 119 000 prodaných kusů, na místě sedmém se potí Xbox 360 verze Major League Baseball 2K7 se 113 000 prodaných kusů, osmá pozice patří Xbox 360 akci Lost Planet se 111 000 prodaných kusů, na devátém místě otravuje Wii titul Warioware: Smooth Moves se 109 000 prodaných kusů a konečně na místě desátém se nachází Xbox 360 verze titulu NBA Street Homecourt, kterého se prodalo 102 000 kusů. Sečteno a podtrženo, první desítce her, co se prodejnosti týče, v USA za únor vévodí tituly pro Xbox 360.

Prodejům videoherního hardwaru kraluje handheld DS, kterého se prodalo 485 000 kusů. Na druhém místě jej marně „stíhá“ konzole Wii s 335 000 prodaných kusů. Na třetím místě je konzole PS2, které se prodalo 295 000, za níž následuje na čtvrtém místě microsoftí stroj Xbox 360, kterého se prodalo 228 000 kusů. Pátá pozice patří handheldu PSP (176 000), šestá pak handheldu GBA (136 000) a až na místě sedmém se nachází konzole PS3 se 127 000 prodaných kusů. Hůře je na tom už jenom Gamecube, které se v únoru prodalo 24 000 kusů.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
11711168
azziecz napsal 19. 3. 2007 v 12.53

asi mas pravdu .. ja jsem po demu a po dojmech lidi z dema nabyl jednoho jedineho nazoru ., ze tahle hra bude jak pro koho a vicemene stylem ktery se bude blizit hodnoceni ANO a NE . proste nebude u ni zadne nevim nebo proste neco mezi .. znam spousty lidi co se v ni stouraji do detailu nebavi je vidi na ni mouchy a jsou ve stavu NE .. libi se Ti docela to je ten stav kdy mas spis to NE .. ja mam jednoznacne a totalni ANO .. nevadi mi ve hre vubec nic .. proste me idealne bavi .. do vydani dema jsem ji absolutne odmital a rikal si dobre zkusim, ale co na tom divnem skakani a strileni jako je ke hrani ? no vida .. stacilo demo a uz po demu a to jsem ho hral jen 2x za ten mesic do plne jsem vedel ze kupuji na 100% .. po demu zase byla tuna lidi kteri rekli crackdown NE ani nahodou .. takze jsem videl rozdelny svet na ANO a NE .. temer nikdo nerikal mozna ..

Muj nazor nebude asi tolik objektivni protoze nedokazu prispudit spravne tu HALO miru v tech prodeji protoze me halo nechava tak chladnym jako jsou ledovce v antarktide .. ze si jednou nakonec diky CRCK stahnu betu .. jsem rad .. ale beta Halo3 bude stejne jen "uzamcene" demo .. takove jine divne demo a moc to nechapu co to je za podly trik :)

Nahlásit nevhodný obsah

174745
sleepless. napsal 19. 3. 2007 v 10.31

Pokud bych veril, ze si drtiva vetsina hracu koupila Crackdown kvuli tomu, ze je treba presvedcilo demo, tak to uvedu. Prodeje Crackdown jsou vsak podle me az prilis vysoke na to, aby za to mohlo demo, nejednoznacne prijeti hernimi periodiky (neni to preci jenom klasicka 8, popripade 9 hra, kterou by kazdy blahorecil) nebo promo kampan, ktera uprime receno nijak zvlast masivni nebyla a co bylo zduraznovano hlavne, byla pritomnost pozvanky do Halo 3 bety.

Ano, taky se mi Crackdown docela libil. Musky by se samosebou nasly a neni jich malo, ale na debut dobre. Proto si treba myslim, ze je jedno, jaky byl prvotni impuls lidi k tomu, abi si Crackdown koupili - jestli to byla hra samotna, nebo ta pozvanka do Halo 3 bety. Dulezite je, ze si hru koupili a zahrali si. Crackdown tim tak dostal vetsi sanci ucchytit se u hracu, kteri by o nej jinak ani nezvadili. Celkove vzato je to win win situace pro vsechny strany - pro Crackdown, to jeho tvurce, pro Microsoft i pro hrace.

Editováno: 19. 03. 2007 v 10.32

Nahlásit nevhodný obsah

11711168
azziecz napsal 19. 3. 2007 v 09.56

muzou si za to sami ze tam tu pozvanku na Halo3 dali .. nekam ji dat chteli tak kam ? vyslo to na Crackdown .. osobne ale stale mi prijde trosku zavadejici vzdy poukazovat na to ze Crackdownu pomaha k prodeji pozvanka na HALO 3 beta .. Halo 3 beta je mi naprosto ukradena .. kvuli ni bych si nekoupil ani rohlik .. a Crackdown mam a je to jedna z mych top10 her protoze je naprosto skvela .. nekoupil jsem kvuli zadnemu Halo3 , ale kvuli hre samotne ktera me mile oslovila v demu a nasledoval bonus v podani kompletni cestiny .. a nebylo vubec co resit .. Crackdown by se skvele prodaval i bez HALo .. Halo meli dat jinam jestli chteli ovlivnit prodeje .. treba do FuzionFrenzy :) nebo do DOAXtreme2

Nahlásit nevhodný obsah