NiGHTS: Journey of Dreams Článek Nights: Journey of Dreams

Nights: Journey of Dreams

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

22. 5. 2007 22:00
Reklama

V roce 1996 vyšel úspěšný titul Nights into Dreams z dílny Sonic Teamu pro předposlední z konzolí firmy Sega – Saturn. Dvě děti, chlapec Elliot a dívka Claris, se staly hlavními hrdiny příběhu ze snového světa. Ten je rozdělen na dvě vyvážené části s názvem Nightopia a Nightmare. Ve sféře nočních můr se ale padouch Wizeman pokouší krást energii spícím a s její pomocí ovládnout celý snový svět. Elliot, Claris a především létající pomocník jménem Nights, v kostýmu fialového šaška s diamantem na hrudi, Wizemanovi plány s vydatnou pomocí hráčů překazili. Teď je čeká další zápřah, tentokrát o to náročnější, že bude realizován prostřednictvím gyroskopických ovladačů konzole Wii. Nights: Journey of Dreams by měly na konci roku být víc než důstojným konkurentem nové inkarnaci Sonica.

Arkáda podle Carla Junga

Nebývá obvyklé, aby při prezentaci akční arkády padala jména jako Carl Gustav Jung. Švýcarským psychiatrem se ale Takashi Iizuka (mimochodem, člověk, který se podílel na původních Nights a valné většině Sonic titulů) oháněl opodstatněně. Při tvorbě snových světů se totiž designeři Sonic Teamu neobrátili pouze na inspirační zdroje v podobě vlastních zápisníčků. Sedm prostředí, do nichž se hráči v průběhu hry podívají, vzniklo na základě Jungem popsaných archetypů. Výsledkem by neměl být fantasy svět, ale svět, v němž každý pozná vlastní sny, motivy, postavy a objekty, které se v nich objevují. Velmi zajímavou vlastností herního prostředí pak bude proměnlivost. Nights: Journey of Dreams využile online možností Wii a bude-li si to hráč přát, stáhne si vždy aktuální informace z Forecast Channel a podle nich patřičně upraví roční období i počasí, jež ve virtuálním prostředí panuje. Rozzuří-li se tedy za oknem vánice, hrdinové Nights se taky příliš neopálí.

Pokud jde o příběh, tváří se Journey of Dreams víc jako remake původní hry než originální titul. Opět je tu dvojice lidských hrdinů ve snovém světě, šašek Nights s neuvěřitelnými akrobatickými schopnostmi a zlotřilý Wizeman se svými nohsledy z říše nočních můr, který se snaží ovládnout idylickou Nightopii. V průběhu děje by si hráči měli projít jak levely umístěné do Nightopie, tak do Nightmare, přesné rozložení světů známo není.

Letem snovým světem

Samotnou hratelnost Nights: Journey of Dreams značně ovlivní přechod na Wii. Vývojáři v posledních prezentacích hovořili o dvou možnostech ovládání. Tradiční hratelnost více připomene konzervativní schéma, v němž se pohyb hlavního hrdiny řídí analogovou páčkou na nunchuku, mnohem zajímavější by měla být ale čistokrevně "wiičková" varianta číslo dvě. V ní poslouží schopnosti rozeznávání pohybu obou ovladačů, jimiž budou hráči kreslit přesné trajektorie a intuitivně tak ovládat směr letu a akrobacii hlavního hrdiny. Povětšinou bude kamera umístěná za zády Nightse v pohledu třetí osoby, stejně jako u Sonic and the Secret Rings se ale někdy úroveň zvrhne v divokou jízdu po horské dráze a v některých sekvencích tak budou hráči Nightse ovládat při pohledu zboku nebo shora, jak to bude situace vyžadovat. Čeho tvůrci chtějí dosáhnout, je dobrý pocit z letu samotného, rychlosti a obratnosti hlavního hrdiny spíš než bezhlavé akce.

V průběhu hry nezůstane Nights stále stejným purpurovým létavcem. Nasazování některé z trojice dostupných masek bude důležitým rozhodnutím, jež umožní prozkoumat různé části herního světa. V dračí masce se z hrdiny stane obří drak, jenž díky své majestátnosti odolá i silným poryvům větru. V masce delfína se budou moci hráči pustit pod vodu bez obavy z udušení (a zavzpomínají si na Ecco the Dolphin). A konečně raketová maska přiblíží Nightse už několikrát zmíněnému Sonicovi, když výrazně zvýší jeho rychlost letu.

Velkým trumfem by, podobně jako v originále z roku 1996, měly být souboje s bossy. Ty naplno předvedou designerskou snahu o původnost, a to nejen, pokud jde o vzhled. Bossové budou k poražení dovedným využitím prostředí, správně nasazenou maskou, jejich slabá místa objeví hráč spíše logickou úvahou než bezhlavým bušením. Na nedávné prezentaci autoři předvedli jednoho z nich – pestrobarevný hopík sešívaný z několika vrstev, kterýhráči provedou během boss-fightu několika bludišti a přes překážky až na vrchol vysoké věže, kde dojde k závěrečné konfrontaci.

Noční můry v detailech

Při srovnávání s bezmála jedenáct let starým Nights into Dreams je samozřejmě prohlášení, že Wii nabídlo možnost zpracovat svět snů mnohem realističtěji a atraktivněji po audiovizuální stránce, poněkud pokrytecké. Je jasné, že Journey of Dreams bude vypadat lépe, i když v aktuální konkurenci zaboduje spíše výtvarným pojetím a stylizací. Snové světy by měly být pestrobarevné a zahraniční novináři, jimž byla prezentována současná verze, se shodují, že prostředí, kterým se Nights pohyboval, bylo rozhodně krásné.

Pro notorické skeptiky, kteří už určitě namítají, že půjde jen o scénáristicky a designově bezpracný remake: Iizuka výslovně slíbil nové postavy a zvraty v příběhu. A pro ty, v nichž zmínka o Nights into Dreams vyvolala naopak záchvat nostalgie, uklidnění: půjde o totéž, létání a nápaditou akci v originálních snových světech. Snad stejně dobré jako před jedenácti lety.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama