EA Sports Active Recenze EA Sports Active

EA Sports Active

Marek Švrkala

Marek Švrkala

12. 7. 2009 22:33

Že se u počítačových her nedá zapotit, rozhodně není pravda. Sám jsem se mnohokrát pořádně unavil i u obyčejných pcčkových her, co teprve u některých games na Wiičku. Díky pohybovým ovladačům, které některé hry opravdu vhodně využívají, je tahle konzole pro pořádné fyzické vyřádění jako stvořená. Jedním z jejích největších hitů je Wii Fit, který zná snad každý. Kdyby vás náhodou mánie kolem tohoto titulu minula, rozhodně alespoň zkoukněte naši videorecenzi. Nintendo chystá své pokračování Wii Fit Plus už na letošní podzim. Nyní se ale na úspěch Wii Fitu pokusila navázat také konkurenční společnost Electronics Arts se svým vlastním fitness titulem. Jako aktivní sportovec s dobrou fyzickou kondicí jsem hru testoval více než týden. Jaká byla?

Nasaď pásek a běž

Krabička se hrou vedle samotného stříbrného kotouče obsahuje také neoprenový pásek na nohu a cvičební gumu. Proti pásku nemám nejmenší výtky. Je bytelný a na noze drží velmi dobře (záleží ale na oblečení). Slouží k pevnému připnutí Nunchuku na nohu, čímž pak může systém snímat vaše pohyby. Bohužel, guma se už tolik nepovedla a připomíná levný čínský šunt ze zapadlé tržnice. Její odpor je malý, vypadá, jako by se měla každou chvílí roztrhnout. Více jak týdenní nápor ale vydržela. Guma by měla jít nahradit nějakým klasickým cvičebním zařízením, v případě pásku je to ale již těžší. Jde hlavně o možnost hry pro dva hráče, kdy spolu najednou soupeří o lepší provedení cviků. Nunchuk lze dát třeba provizorně do kapsy, vzhledem k častému poskakování ale nejde o přijatelné řešení. Snad EA doplní obchody, aby byla možnost si příslušenství zakoupit samostatně. Využít lze také Balance Board. Avšak pokud podložku nemáte, není třeba si ji pořizovat. Její využití je spíše sporadické.

EA Sports Active na rozdíl od Wii Fitu nenabízí příliš zábavných disciplín. Jde skutečně hlavně o posilování a cvičení. Na úvod si navolíte vaši postavu, která vás bude zastupovat na obrazovce. Vedle vybraného vzhledu, oblečení a dalších propriet zadáte i výšku a váhu. A pak už se můžete vrhnout třeba na základní třicetidenní cvičební plán, kdy je vám na každý den servírována vypečená sada cvičení (vybírá se z více jak 25 různých aktivit). Všechny cviky jsou napoprvé uvedeny názorným a podrobným videem, kdy vám aktivitu představí buď svalnatý chlapík nebo sympatická dívka – váš osobní trenér a společník pro sportování. Jejich krásný bílý úsměv, který ukazují i při namáhavých cvičeních, by jim záviděl i leckterý moderátor zpravodajských relací. Tempo jednotlivých cviků pak vaši trenéři ukazují v okýnku v pravém dolním rohu. Jejich aktivity si rozhodně všimnete, při cvičení totiž neustále kibicují. Bohužel, hlášky se brzy začnou opakovat.

Vezmi Wiimote a udeř

Cvičení (všechna jsou libovolně přístupná již od začátku) lze obecně rozdělit do několika skupin – posilování dolní části těla (dřepy, výskoky, běh apod), posilování horní části těla (bicepsy, ramena apod.) a různé „cardio“ disciplíny (třeba celkem zábavný tanec nebo strefování terčů) sloužící hlavně k obecnému zlepšení fyzické kondice. Do této skupiny můžeme zařadit několik sportů (baseball, volejbal, tenis, basketbal). Bohužel, jsou zpracovány dosti nezáživně. Kupříkladu u tenisu na vás střílí míčky stroj a jedinou vaší činností je míček bekhendem, forhendem nebo volejem odvrátit. To samé platí i pro hru pro více hráčů. Samozřejmě nemůžeme chtít, aby autoři do hry zakomponovali i plnohodnotné sportovní disciplíny, rozhodně je ale mohli víc oživit. Třeba u hry s kamarádem se nabízí spousta možností, jež bohužel zůstaly nevyužity.

Dři a výsledek se dostaví

Sada cvičení v klasickém třicetidenním plánu většinou začíná rozběháním, kdy se hezky proháníte po oválu. Taky nás autoři mohli vyslat třeba do lesíka, ale co, dřít se musí kdekoliv. Celé zpracování je dosti minimalistické a hlavně účelné. Jednotlivé pohyby jsou snímány velmi věrně a to i u různých posilovacích cviků, kdy záleží i na směru jakým ovladače držíte a otáčíte. Může se tak klidně stát, že cvik provedete špatně. Naštěstí lze kdykoliv znovu spustit instruktážní video. Po několika pokusech si ale všechna cvičení jistě zapamatujete a nebudou vám činit větší problém. U některých cviků mě lehce limitoval kabel spojující Nunchuk s Wiimotem, který se mi pletl kolem těla.

Osobně pro mě jako pro trénovaného sportovce cvičební plán nebyl příliš náročný. Rád jsem si tak mimo standardních dvacetiminutových cvičení volil například posilování horní části těla. Škoda jen již zmiňovaného mizerného odporu gumy. Pro obyčejného netrénovaného človíčka, který se chce pouze hýbat, budou už ale náročná možná i cvičení na nejlehčí intenzitu. Dobré je, že si kdykoli můžete sestavit vlastní sadu cvičení z oblíbených disciplín, nebo si vybrat z předem připravených sestav.

Zhubněte do plavek!

EA Sports Active se hráče snaží motivovat hlavně spálenými kaloriemi. Na obrazovce vždy vidíte, kolik jste již spálili. Výsledek pak můžete porovnat s plánem. V osobním deníku si pak každý den můžete zapisovat další aktivity a také uvádět, na čem jste si pochutnávali. Za hamburgery a hranolky vás osobní trenér rozhodně nepochválí, naopak plusové bodíky dostanete za zeleninku. Po vyplňování údajů a cvičení uvidíte celkové hodnocení dne. Drobnou motivací může být i sbírání trofejí. Ty dostanete třeba za spálené kalorie nebo odcvičené hodiny. Při hraní si můžete zvolit muziku podle své libosti. K dispozici je přes čtyřicet skladeb rozdělených do různých žánrů (např. taneční, kytarové apod.). Nejsou nikterak výrazné, možná si raději zapnete vlastní hudbu z přehrávače. Stejné je i grafické zpracování. Tahle hra ale rozhodně o nějakých audiovizuálních orgiích není.

EA Sports Active není ani o přílišné zábavě. Několik disciplín sice pobaví, jinak ale po vybalení krabice čekejte zejména dřinu a pot. Jestliže se chcete hýbat, trochu si zaposilovat a konečně řádně prohnat své tělo, a přitom nejste schopni se sami donutit, vyrazit vyběhnout třeba do přírody či navštívit fitness centrum, pak rozhodně neváhejte. EA Sports Active je ideálním pomocníkem, jak vás vyhnat z gauče!

EA Sports Active

EA Sports Active je skvělým nástrojem, jak se dohnat od počítačů, televizí a fast foodů k rozumné fyzické aktivitě. Cvičení nejsou příliš zábavná, svůj účel ale plní. Hlavním cílem trenérů je totiž vidět váš pot. Pokud se nebojíte, do toho. Musíte ale chtít sami. Jde o skvělou cvičební pomůcku!

Mnoho různých cvičení, lze si je volit dle libosti nebo plnit třicetidenní plán, názorná instruktážní videa, propracované cvičební deníky.
Pochybná cvičební guma s velmi malým odporem, některá cvičení mohla být udělána zábavněji, občas se zapletete do kabelu od Nunchuku.