Boogie Článek Boogie

Boogie

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

13. 7. 2007 22:00
Reklama

Je trochu s podivem, že Nintendo Wii zatím nemá svou hudební hru. Boogie z dílny Electronic Arts si klade ambice nahradit majitelům malé bílé konzole jak Singstar, tak i Dance Dance Revolution, protože v sobě spojí karaoke zpívání s tanečními čísly. A od zmíněné konkurence se chce odlišit především otevřeností. Slovo "freeform" vypouštějí autoři v prezentacích z úst častěji než samotný název hry. Pojďme se podívat hlouběji, co se pod onou "freeformovitostí" skrývá...

Hurá, písničky!

Začněme karaoke částí. V krabici s Boogie se bude nacházet i USB mikrofon (první pro Wii) a hra sama nabídne čtyřicítku skladeb. Písničky obsáhnou dobu od 60. let až k dnešku a EA se dušují, že půjde o klasiky, které každý pozná, mnohokrát opakované rádiové hity. Konkrétní jména interpretů tomu odpovídají: Jackson 5, Kool & The Gang, M.C. Hammer, The Village People, Cyndi Lauper, Daft Punk, Jennifer Lopez či Britney Spears. Celý dlouhý seznam nabízí tato novinka. Otevřenost Boogie v karaoke části dokumentuje hlavně volnost nastavení. Kdo chce být hlavní hvězdou večera, stáhne hlasitost originálního zvuku na minimum, kdo se naopak za svůj zpěv stydí, může ji vytáhnout tak, že z reproduktorů jeho hlas ani slyšet nebude. Hra nabídne v singleplayeru možnost jednu písničku si zazpívat, zatancovat na ni, a všechno dohromady nahrát na video, které se uloží do paměti konzole. Bohužel, vypadá to, že nebude možné tahle videa sdílet po internetu. Snad to aspoň trochu vynahradí multiplayerové možnosti u jedné konzole, kdy se hráči budou moci pustit do pěveckých duelů, anebo kooperovat, kdy na jednu písničku první tančí a druhý zpívá.

Boogie
i Zdroj: Hrej.cz
Boogie
i Zdroj: Hrej.cz
Boogie
i Zdroj: Hrej.cz

Zatanči jako slunce mezi pomeranči

Taneční režim Boogie využije obou Wii ovladačů, což v praxi znamená širokou škálu pohybů a jejich kombinací. Základní pohyb provádějí hráči wiimotem, který slouží jako dřívka v rukou loutkáře. Pohyby do stran a nahoru/dolů kopíruje postavička na obrazovce. Tlačítkem A lze cyklovat mezi jednotlivými styly pohybu a měnit tak i v rámci jednoho vystoupení druh tance. Stisk B potom vede ke speciálním pohybům, otočkám a gestům. Nunchuk vedle toho svým pohybem ovládá separátně horní polovinu těla, takže lze postavu ohýbat do značně krkolomných poloh, analogová páčka pak slouží k nastavení směru, jímž se tanečník dívá.

Freeformovitost spočívá v tom, co lze považovat za hlavní klad (byť možná dvojsečný) Boogie: nedělá z hráčů cvičenou opičku. EA skutečně tanečníky nemučí nutností kopírovat předepsanou taneční sestavu. Místo otravného postupu "stiskni A, pohni se doprava, pohni se nahoru, stiskni B, šlápni na levý spodní čtverec Dance Padu" Boogie řekne: "tři, dva, jedna, start!" a od chvíle, kdy začne vybraná skladba, si hráč může dělat, co chce. Samozřejmě, může předvés dokonale rytmickou až robotickou taneční kreaci, ale může se klidně odvázat a řádit jako utržený ze řetězu. Hra funguje jako pozitivní motivátor. To znamená, že když se hráči podaří nějaká doopravdy parádní sekvence pohybů, dočká se ovací, což ho nutí zkoušet to znovu a v ještě lepším podání. Soutěživější hráče tohle možná bude štvát, protože tu na rozdíl od DDR série nebudou mít tolik pomocných indikátorů a při snaze dosáhnout maximálního skóre se asi potrápí. Na druhou stranu, tohle designové rozhodnutí sedí k party zaměření hry, kdy půjde především o originální nápady a zábavu, již nabídne spíš tancování otevřené všemožným šíleným nápadům, než tanec s tlakem na přenost a honba za body.

Boogie
i Zdroj: Hrej.cz
Boogie
i Zdroj: Hrej.cz
Boogie
i Zdroj: Hrej.cz

Dressed for success

EA se netají tím, že s Boogie chtějí oslovit občasné hráče. Design tomu odpovídá důrazem na otevřenost a zároveň přístupnost (zahraniční novináří, kteří už si Boogie zahráli, se shodují, že není problém přijít ke konzoli, chopit se ovladačů a začít okamžitě tancovat). S freeform pojetím souvisí i variabilita, již uvnitř hry podpoří i široké možnosti nastavení vzhledu postavy. EA mají s podobnými editory velké zkušenosti především ze svých sportovních her. V Boogie si nejprve hráč vybere jeden z archetypů (tlustý chlapík s vlasy jako Bart Simpson, hubený Asiat se zatraceně širokými skejťáckými kalhotami, či hubená slečna s černou ofinkou a parádními zvonáči) a pak si ho upraví k obrazu svému, ať už jde o tělesné proporce, účes, nalíčení, či různé frajerské oblečky.

Party hrami se to na Wii jenom hemží, ostatně Nintendo k tomu jasně deklarovanou snahou oslovit i ty, kteří jinak příliš nebo vůbec nehrají, samo svádí. Boogie má ale velkou šanci prorazit – vypadá velmi stylově vizuálně, slibuje velké množství módů a možnost zařádit si na čtyřiceti různých písních podle vlastního gusta. V oboru tanečních her navíc letos čeká jediná konkurence, Dance Dance Revolution: Hottest Party, jež má spatřit světlo světa až na konci roku (a kombinace klasické taneční podložky se dvěma gyroskopickými ovladači zní vpravdě ďábelsky). Boogie vyjde už posledního srpna a aspoň zčásti tak školákům osladí návrat do lavic.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama